Darten

Op de donderdagavond zijn er altijd een aantal enthousiaste darters aanwezig om een onderlinge competitie te spelen. Meestal past de competitie op 2 dartborden, maar we hebben veel meer ruimte, maar liefst 6 dartborden, waarop gespeeld kan worden (en als het echt druk wordt wel 9). Daarom zijn we op zoek naar mensen die graag willen meedoen aan onze onderlinge competitie.

Ben je tussen de 16 en 150 jaar en vind je het leuk om je krachten op het dartbord met anderen te meten, zonder dat je daarvoor in een officiële regionale competitie in een team moet meedraaien, kom dan eens kijken op een donderdagavond in de grote zaal van ons wijkgebouw De Weideblik. We beginnen om 20:00 uur.

We spelen iedere competitie-avond 12 legs 501. Als je om 20:00 uur aanwezig bent word je naam door de competitieleider meegenomen in een loting waarna je in een poule wordt ingedeeld. De poulegrootte is afhankelijk van het aantal deelnemers op een avond en varieert van 3 tot 5 spelers. Je speelt altijd 12 legs ongeacht de poulegrootte. Zit je b.v. in een poule van 4 dan speel je 4 legs tegen je poulegenoten en zit je in een poule van 5 dan speel je 3 legs tegen je poulegenoten. Het aantal legs dat je wint op een avond wordt meegeteld voor de stand die elke week wordt bijgewerkt. En…het is simpel…degene met de meeste punten aan het einde van het seizoen is de winnaar. Verder houden we ook bij wat je hoogste finish is en hoe vaak of je 180 gooit. Je kunt hier dus uit opmaken dat het loont om zo vaak mogelijk aanwezig te zijn. Kun je een keer niet, ook geen punt, maar laat het ons even weten. We gebruiken daar een groep voor in Whatsapp.

Van iedereen die gooit wordt ook verwacht dat hij/zij schrijft, ook dat maakt deel uit van de loting.

We starten de onderlinge competitie meestal in september en die loopt dan door tot eind mei.
Tussendoor, met pasen en kerst, doen we bij voldoende deelnemers wel eens een onderling toernooitje met wat prijsjes.

Kom gerust eens vrijblijvend een avondje meedoen, meld je vooraf even aan bij Jan Timmer via dartclub@wijkverenigingdeweide.nl