Quilten

Al meer dan 30 jaar heeft wijkvereniging de Weide 1 of meerdere quiltgroepen. Momenteel zijn er 3 quiltgroepen en er is bijna voldoende interesse om een 4e quiltgroep te starten.

Vindt u het leuk om zich te verdiepen in deze hobby of heeft u als eens eerder kennis gemaakt met het quilten en wilt u de draad weer oppakken, dan wordt u van harte uitgenodigd om u aan te melden via quilten@wijkverenigingdeweide.nl Quiltervaring is niet vereist, maar enig naai inzicht is wel wenselijk.

Kijk ook eens op de facebookpagina van de quiltgroepen

De tijden van de quiltgroepen zijn:

maandagmiddag van 13.30 – 15.30  ( 1 x per 4 weken) Contactpers. Henny Huijgen, 0528-263737

Woensdagmiddag van 13.30 – 15.30 (1 x per 4 weken) Contactpers. Ginny Brinkman, 06-51404175

Woensdagavond van 19.30 – 22.00 (1x per 2 weken) Contactpers. Ina Voerman, 0528-230109

Boeken, boeken, boeken…

Enkele maanden geleden ontvingen wij als quiltgroepen een genereuze donatie in de vorm van 90 quiltboeken. Enkele leden hebben deze boeken gecatalogiseerd en hebben zo onze eigen bibliotheek gecreëerd. Sindsdien kunnen onze 42 leden quiltboeken lenen uit eigen bibliotheek. Hoe gaaf is dat?!
Het doneren van boeken lijkt opeens in een stroomversnelling te komen, want inmiddels is onze collectie al uitgebreid tot 127 exemplaren en er zijn nog enkele boeken reeds toegezegd. Uiteraard zijn wij hier heel erg blij mee!
Wat mooi is om te zien is de diversiteit in de collectie. Er zijn boeken met achtergrondinformatie waarbij thema’s als kleurgebruik en compositie, quilttechnieken, applicatietechnieken, snijtechnieken en het verven van stoffen aan bod komen. Daarnaast bevat een groot deel van de collectie boeken met quiltblokken en andere patronen, zowel in de meer traditionele technieken als ook in modern werk. Deze diversiteit geeft tevens een mooi beeld van onze veelzijdige hobby!
Ben je ook geïnteresseerd in quilten? Op dit moment zitten de groepen vol, maar bij voldoende belangstelling wordt er een vierde groep gestart! Mail voor meer informatie naar: quilten@wijkverenigingdeweide.nl

Quilt & Keramiek tentoonstelling

Om de 4 jaar organiseren de quiltgroepen van de wijkvereniging samen met de keramiekgroepen een grote Quilt en Keramiek tentoonstelling. Hiervoor is een aparte pagina aangemaakt.